Angelina Jolie'nin Seçimi: Niçin Koruyucu Mastektomi Oldu?

"Annem nerdeyse 10 yıl boyunca kanserle savaştı ve 56 yaşında vefat etti. İlk torununu görecek ve  kollarının arasında tutabilecek kadar süre hayata tutunabildi. Ancak benim diğer çocuklarım onun ne kadar sevgi dolu ve değerli olduğunu bilecek şansa asla sahip olamayacaklar."
Böyle diyor New York Times'a hazırladığı yazıda aktris ve yönetmen Angelina Jolie. Ve niçin iki taraflı koruyucu mastektomi (memelerin tümör olmadan alınması) ameliyatı olduğunu açıklıyor:

"Çocuklarıma annelerinin annesinin niçin öldüğünü açıklarken buluyordum kendimi. Onlar da aynısının bana olup olmayacağını soruyorlardı. Üzülmemeleri gerektiğini söylüyordum ama gerçek şuydu ki ben de "hatalı" BRCA1 geni taşıyıcıydım ve hem meme hem de over kanseri için yüksek risk taşıyordum."
 Jolie'ye doktorları hayat boyu meme kanserine yakalanma riskinin %87, yumurtalık kanserine yakalanma riskinin ise %50 olduğunu söylemişler. BRCA1 gen mutasyonu taşıyan bireylerin bu riski ortalama %65 civarındadır.      
      
Bu durumun kendisine bildirilmesi üzerine Jolie, iki taraflı meme başı koruyucu profilaktik mastektomi olmaya karar vermiş ve aşamalı olarak işlem gerçekleştirilmiştir.     
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BIRADS (Birads/BİRADS) SINIFLAMASI NEDİR?

Yoğun Meme Dokusu (Dens Meme)